Trainingen

Het is mogelijk om weer te starten met lopen in groepsverband! De maatregelen zijn iets versoepeld en buitensporten bij niet contactsporten mag weer starten, mits 1,5 meter afstand wordt gehouden. We volgen het protocol dat is opgesteld door de Atletiekunie om jezelf en je medelopers veilig te kunnen laten trainen.

Onze trainingen vinden plaats op:

  • Maandagavond 19.00 – 20.30u. Duurloop. Start: Basisschool de Ruimte.
  • Dinsdagavond 19.00 – 20.30. Sportief wandelen. Meestal verzamelen we bij de kiosk in Son (voor De Zwaan). De verzamellocatie kan wisselen! (zie wekelijkse/trainingen). Dit wordt ook bekend gemaakt in de WhatsApp Wandelgroep. Als je nog geen lid bent van deze WhatsApp groep, kun je deze aanvragen door een mailtje te sturen naar loopgroepspringbokken@gmail.com.
  • Woensdagavond 19.00 – 20.30u. Intervaltraining. Start op verschillende locaties in Son en Breugel (zie wekelijkse-trainingen).
  • Zaterdagochtend 09:00 – 10:30u. Rustige duurloop. Locatie wisselt iedere week en wordt bekend gemaakt in de Zaterdagochtend WhatsApp groep. Als je nog geen lid bent van deze WhatsApp groep, kun je deze aanvragen door een mailtje te sturen naar loopgroepspringbokken@gmail.com.

Onder het kopje trainingen/wekelijkse trainingen staat het programma en/of de route van iedere komende training. Hier wordt dan ook de eventuele andere locatie vermeld, als we niet bij Basisschool de Ruimte vertrekken.

De trainingen beginnen standaard met: inlopen en een warming up. Afsluiten doen we met een korte cooling-down. Op de maandagavond lopend we veelal een ronde door Son en Breugel (deze varieert per keer). In het begin lopen de beginners hun eigen ronde onder begeleiding van de trainer. De meer ervaren leden lopen op de maandag in verschillende groepen diverse afstanden (6, 8 en 10 kilometer).

De woensdagavonden staan in het teken van interval. De trainer kiest dan een rondje / blokje van ongeveer 500 meter die we verschillende malen lopen. In totaal lopen we dan rond de 35 – 40 minuten hard; afgewisseld met pauzes en verschillende looptempo’s. Het leuke van de woensdagtraining is dat je snel aan kunt sluiten bij lopers van jouw eigen tempo.
Door in rondjes te lopen, blijft de groep immers goed zichtbaar en aanspreekbaar voor de trainer.

In het na- en voorjaar wordt er om de week een bostraining gegeven.
Je maakt gebruik van de natuurlijke hindernissen, heuvels en paden. Door het op en af lopen en het draaien en keren ben je op een natuurlijke manier bezig met intervaltraining. Ook een ideale eerste kennismaking met trailrunning.
In deze trainingsvorm combineer je zaken als: duurvermogen, snelheid, coördinatie en kracht.
Leuke, afwisselende training waarbij je spieren eens op een andere manier belast worden.

Comments are closed.